Vi stillede med følgende hold:
Helene Grønbech, Sabine Due, Randi Kofoed Jensen, Ann-Sofie Frederiksen, Joanne Poulsen, Mie Brandt og Sille Holm
På bænken:
Nanna Blom og Sandra Kofoed Jensen
På en meget ujævn bane – med risiko for ankler m.m. og hvor selv dommeren var utilfreds – mødte vi Nykerpigerne.
Kampen var blot 1 minut gammel da vi laver et forsvarskiks af dimensioner og Nyker kan bringe sig foran 1-0.
Vi fandt ikke helt melodien med det samme og Nyker kunne i forvirringen godt være kommet yderligere foran.
5 minutter efter udligner Mie dog – efter et præcist udspark fra Helene i målet. Mie løber solo fra midten og scorer sikkert.
Efter 16 minutter kommer vi på 1-2. Efter et godt indkast fra Randi kan Sille bringe os foran ved et godt placeret skud lige uden for målmandens rækkevidde.
2 minutter efter bringer vi os på 1-3. Joanne finder Sille på højre. Sille slår en flot aflevering på tværs i feltet og Mie kan score uden problemer.
Nanna kommer ind og Joanne ud.
I halvlegen aftaler vi at fortsætte og fremfor alt at lukke af – så Nyker ikke kommer ind i kampen. Lidt mere bevægelse på midtbanen ved udspark er også ønskeligt.
I det 36. minut sover vi og Nyker kan reducere til 2-6. Vi var simpelthen ikke klar til start.
Efter 47 minutter smider vi en aflevering væk på et for langt træk og Nyker laver en hurtig omstilling til 3-6.
Der er spillet 53 minutter før vi kommer på tavlen igen. Flot angreb som Randi starter op i højre side – finder Mie, som går til baglinien og slår den fint indover til Nanna – som kan score sit første mål og bringe os på 2-7.
3 minutter efter scorer Sille igen sikkert efter en lang stikning fra Randi. 2-8.
Sandra debuterer og kommer ind i stedet for Randi, som døjer med lidt overanstrengelse i benene. Nanna rykker ned og tager Randis plads og Sandra går ind på midten.
Der er spillet en time da Sabine efter et par forsøg kan gøre det til 2-9.
Minuttet efter får Nyker lidt for nemt lov at reducere til 3-9. Vi kigger bold og sætter ikke de fornødne tacklinger ind.
62 minutter spillet da Sille igen på en lang stikning kan gøre det til 3-10.
Afslutningsvis får Nyker lov endnu engang at reducere til slutstillingen 4-10.
Ikke vor bedste kamp. Vi løb lidt forvildet rundt ind i mellem – men banens beskaffenhed gjorde det ikke bedre.
Det må også siges at på trods af resultatet er Nyker ikke noget dårligt hold. De har flere gode spillere i truppen.
Sabine fik fortjent fidusen for en solid indsats i hele kampen.
Sandra fik en god debut og en lidt hårdhændet behandling, men der er en rigtig god vilje.
Nanna fik scoret sit første mål i den hvide trøje.
Indsatsen fra alle var god – vi skal bare have koordineret truppen, så kan vi hæve niveauet.
Sabine 4 stemmer
Sille 3 stemmer
Nanna 2 stemmer
Ann-Sofie 1 stemme
Sille 4 mål
Mie 2 mål
Ann-Sofie 2 mål
Nanna 1 mål
Sabine 1 mål
